Uppdaterat: Tisdag den 2:e November 2010 kl 20:53:46
Tiden på neonatal
Vår son Melker föddes en lördag, år 2009, i april i vecka 26+4. Det var några tuffa månader som sedan väntade. Tiden på neonatal var som en berg –och dalbana. Vi svävade mellan hopp och förtvivlan. Melker var väldigt sjuk ett tag, men tack vare den underbara personalen på avdelning 316 och Melkers livsglädje är han hos oss idag och är världens ”goaste” kille.

Föräldraföreningen för prematurfödda barn var till väldigt stor hjälp för mig som Melkers mamma under tiden Melker låg på Östra avdelning 316. Melker var på avdelning 316 i cirka tre månader så jag hann med att gå på två föräldrafika-stunder som föreningen anordnade. Tack vare fika-stunderna lärde jag känna andra föräldrar som vi fortfarande träffar nu när Melker är ett år. Vi har fått vänner för livet!
Att få ett barn som är fött för tidigt är en situation som få människor kan sätta sig in i, därför är det oerhört viktigt att komma i kontakt med föräldrar som har varit i samma situation. Vi rekommenderar varmt att ni som föräldrar till ett barn på neonatal går med i föreningen när ni har kommit hem och landat.

/Linda och Henrik